Cum, mai poti sa razi!?

Dragii mei,

In ultima perioada am constatat ca din ce in cei mai multi oameni ii condamna pe cei ce au puterea sa rada, desi trec prin momente dificile din viata lor.

Sa va dau un exemplu: doua persoane se intalnesc. Prima isi face curaj si ii povesteste celei de-a doua cateva secvente din ceea ce experimenteaza in prezent, de obicei momentele care au marcat-o si peste care nu poate inca trece pentru ca mai are de lucrat la ele sufleteste.

Cea de-a doua, trage aer in piept si ii spune pe un ton de superioritate, de sus: cum, mai poti sa razi!? Ca sa redau mai exact tonul, suna ca si cum ar spune: si iti permiti sa razi in fata mea daca tu esti varza, vai de capul tau?! Cum iti permiti!? Ar trebui sa stai cu capul plecat si sa nu cumva sa indraznesti sa il ridici, pentru ca nu meriti sa stai de vorba cu mine, sau sa vorbesti in general daca treci prin asa ceva.

In categoria victimeore intra, din observatiile mele, parintii care au copii cu dizabilitati, apartinatorii adultilor diagnosticati cu boli incurabile, sau grave, sau cronice, in general cei care au de experimentat mult suferinta fizica si sufleteasca, in general.

Si m-a pocnit brusc, intr-o zi, fiind in aceeasi situatie de povestitor binevoitor, care si-a permis sa rada de situatia in care se afla!

Si ma intreb si acum, cat de sarac cu duhul poti fi, tu, cel care isi permite sa imi interzica mie din ton, atitudine, cuvinte, sa rad si sa ma simt bine in situatia in care sunt!?

Eu in general povestesc altora din experientele mele ca sa ii ajut sa inteleaga la ce ma refer, nu ca sa ma vait/ plang si nici ca sa aud ca nu mai am voie sa rad in viata mea pt ca am avut curajul sa imi asum experiente la care altii nici nu se pot gandi.

Prin urmare imi pot permite sa rad, si o fac din tot sufletul cat mai mult, mai ales aunci cand sunt intr-o situatie dificila.
Si va indemn cu drag sa radeti cat mai mult, mai ales daca aveti multe de indurat si de dus sufleteste. Bucurati-va de fiecare experienta si fiti curajosi, asumati-va raspunderea pentru ceea ce aveti de dus!

Exista si categoria celor care te compatimesc pentru ceea ce ai de experimentat si care nu fac subiectul acestui articol.

Cu drag,

Elena Deacu

Lasă un răspuns

